21. maj 2018

Streaming film

 

I samarbejder med Sony Pictures har vi skabt et nyt promotion produkt, nemlig Streaming film.

Filmene afspilles automatisk i den højeste kvalitet der er kompatibel med forbrugernes enhed og internetforbindelse.

Streaming film har en flere fordele:

1. Tilføjer en ekstra værdi til dit produkt.

2. Giver dine forbruger en umiddelbar oplevelse efter køb af dit produkt.

3. Let for forbrugerne at benytte på sine digitale enheder.

4. Kan tematiseres så det viderefører dit produkt historie.

5. Hver produkt kan give en streamet film.

6. Viser evt. en reklamefilm for produktet inden filmen.

Streaming biograffilm kan temaiseres, så det netop passer dine produkter, det kunne f.eks. være et fransk produkt, og hvad mere naturlig vil det være at vise kendte franske film.

Trenden i øjeblikket i Europe er nostalgi og dette har vi bedt Livsstilseksperten Christina Feldthaus om at uddybe :

Ja, der er næppe nogen tvivl om at vi danskere elsker nostalgi – i hvert fald mange af os! Retrobølgen har kørt på højtryk i mange år og gør det på uformindsket styrke.
Skulle man nævne et par succesfulde eksempler kunne det være:
TV-serien Matador formår fortsat at trække et meget højt seertal på trods af et utal af genudsendelser. Og ser man på mærkevarerne, er der næppe nogen
kategori, der ikke har tænkt i, hvordan man kan skabe en remake af tidligere tiders sællerter… tænk bare på Fiat 500, Eames stolene, Lørdagskyllingen,
Kæmpe Eskimoen etc. For slet ikke at tale om at vinylplader er top populære igen – for slet ikke at tale om at nørderne spiller kassettebånd igen.
Men hvorfor er vi så vilde med retromærker og retrokultur?
Der er flere grunde, men en af dem er, at vi drømmer om det vi har “tabt” eller “har for lidt af”. I en hæsblæsende tid med konkurrencestat, digitalisering,
globalisering og diverse udfordringer med f.eks. klima og migration har mange lyst til at komme tilbage til tiden “før verden gik af lave”…
Både de unge og dem fra min egen generation kigger tilbage… vi har måske vendt det blinde øje til historien de seneste år, men jeg synes jeg sporer en
øget interesse for vores fortid… Det er som om, at det er ved at gå op for os at det er svært at forstå nutiden uden at vi har en snor tilbage i historien.
Det er i hvert fald tydeligt at denne historiske interesse har fundet vej helt ind i DR’s programplanlægning, hvor vi har set indtil flere større satsninger på at fortælle vores historie.

 

Nostalgi vækker minder – og giver os mulighed for at få en velfortjent pause fra den virkelighed vi lever i – her og nu.

 

De bedste hilsner fra

Christine Feldthaus