13. oktober 2017

5 fordele ved on-pack kampagner

On-pack kampagner er en fantastisk måde at øge salget af dine produkter og tilskynde kunderne til at drage fordel af et godt køb eller en stor belønning. Her er fem eksempler på on-pack-kampagner.

Udvid typisk købsæson
On-pack kampagner er normalt sæsonbestemt. For eksempel kan du tilbyde en 50% på en større pakke festfødevarer, der er beregnet til at vare i en begrænset periode, f.eks. I løbet af den forårssæson. Ved at fortsætte denne kampagne i yderligere få uger kan du forlænge den typiske købsæson for denne type produkt, øge salget og medbringe flere indtægter.

Ny produktlancering eller produktprøve
On-pack-kampagner kan være et godt markedsføringsværktøj, især for nye produkter, og de kan være en meget effektiv måde at give dit produkt opmærksomhed over for kunderne, især hvis du tilbyder et tilbud, der gør at dit produkt skiller sig ud fra din konkurrenter.

Shoppere nyder også at prøve nye ting, og alle har en mening. Brug on-pack reklamemateriale som et middel til at fortælle folk, at produktet er på prøve og tilbyde det til en reduceret pris for yderligere at fremme salg.

Opmuntre flere indkøb
En meget effektiv måde at øge salget på er at tilbyde kunderne en ekstra ting når de køber produktet, det kunne f.eks. være en biografbillet til 1/2 pris der gælder alle kunder og som forøger dit produkts værdi med f.eks. 50 kr., eller en lodtrækning om en ferie hvor alle som har købt produktet indtaster sin kode og der igennem får et lod i konkurrencen.

Slå konkurrencen
Når forbrugerne står med et væld af lignende produkter, vil de instinktivt søge det bedste tilbud. Her kan du kan bruge on-pack kampagner til at trække øjnene til den kræsne kunde og overtale dem til at tage dit produkt, snarere end din konkurrent. Når det kombineres med et tilbud eller gave, kan denne taktik give et betydligt mersalg.

Forøg dit produkts værdi
Ved at tilbyde evt en biografbillet til halv pris, forøger du dit produkt med en værdi med 50 kr. overfor forbrugerne.